tisdag 27 augusti 2013

Den andre Will Grayson recension

Boktitel: Den andre Will Grayson (Will Grayson, Will Graysom)
Författare: John Green & David Levithan

Handling:
Vad händer när två tonåringar med exakt samma namn råkar mötas en kall natt i ett totalt osannolikt hörn av Chicago? Räkna in ett avslöjat falskleg och en misslyckad nätdejt. 
Omdöme:
Jag vet inte riktigt om jag gillade den här boken så värst mycket. Den var lite långtråkig och först trodde jag att Will Graysonnarna skulle bli bästa kompisar och hela deras liv skulle sammanflätas (typ som mangaboken Nana). Jag tyckte mest att det var Will Grayson och Tiny Cooper och jag tyckte det var lite tråkigt att Tiny hade en så stor karaktär i boken för jag ville som i titeln att ljuset skulle sättas på de två Will. Annars var den relativt en helt okej bok och det var mycket humor i den. Det var en bra bok att läsa till fast jag blev lite besviken på handlingen. Karaktärerna var väldigt intressanta och hade bra personligheter. Språket var gick flytande fram. 

Första meningen: När jag var liten brukade pappa säga: "Will, du kan peta dina vänner från din kompislista, och du kan peta dig själv i näsan, men peta aldrig dina vänner i näsan." 

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar