måndag 24 juni 2013

Bokrecension: The Fault In Our Stars

Första bokrecensionen!


Titel:

The fault in our stars / Förr eller senare exploderar jag (svensk översättning

Handling:

Hazel är 17 år gammal och har sköldkkörtelcancer. Hon kommer aldrig bli frisk igen från cancern. Hazels mamma tvingar henne att gå på en stödgrupp i kyrkan och vill att hon ska bli mer social än att bara sitta framför tv:n varje dag. Och en dag möter hon Augustus som är friskförklarad av cancern men har amputerat bort sitt ena ben. De två börjar då träffas och umgås.

Omdöme:

En underbar bok! Vid de första sidorna började jag tycka att boken var otroligt seg och tråkigt då jag inte brukar läsa verklighetstroliga böcker utan mer fantasy och så, men jag jag gav boken en chans för att jag hade bedömt den alldeles för snabbt på de första sidorna. Den blev mer och mer intressantare och till slut kunde jag inte sluta läsa. Jag älskar verkligen språket och Hazel och Augustus karaktärer. Man skrattar och man gråter av den här boken, men mest gråter man.


Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar