torsdag 1 augusti 2013

Stad av Skuggor Recension

Boktitel: Stad av Skuggor (City of bones)
Författare: Cassandra Clare
Sidor: 526

Handling:
Boken handlar om Clary som har fått med sig sin bästa kompis Simon till en klubb. Men väl i klubben blir hon vittne till ett mord på en kille som blev mördad av tre ungdomar. Men hans kropp försvinner spårlös och Clary får veta saker som hon aldrig trott var möjligt...

Omdöme:
Boken var helt okej men jag hade större förhoppningar på den då jag har hört att många har sagt att boken är bra. Det var flyt i läsandet men ibland hade jag ingen vidare lust att fortsätta läsa den. Det jag blev lite besviken över var karaktärerna. Jag hittade inga som jag tyckte om speciellt och jag tycker inte så mycket om Clary för att hon aldrig gör vad någon säger till henne och att ibland för att hon var småjobbig. Men i helheten var den annars en helt okej bok och får ett medelbetyg.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar