torsdag 27 juni 2013

Bokenkät

Jag hittade den i webben och tänkte passa på och svara på frågorna (jag har ändrat lite):
1. Den bästa boken? Jag tycker The perks of being a wallflower, The fault in our stars och Hush hush serien just nu.
2. Den sämsta boken? Mitt klimat katastrofala liv, urg! Den var riktigt dålig! Och Den första flickan skogen möter.
3. Den bästa bok du någonsin läst? Harry Potter och Hungerspels trilogien
4. Den sämsta bok du någonsin läst? Se nummer 2. 
5. Vad läser du just nu? Jag läser inget nu för tillfället.
6. Vad står på tur att läsa? Jellicoe Road, har väldigt höga förväntningar på boken!
7. Vad var den senaste boken du läste ut? Erebos av Ursula Poznanski.
8. Läser du flera böcker samtidigt eller en åt gången? Alltid en åt gången.
9. Vilken är din favoritgenre? Blandat! Jag läser nog allt med ungdomsböcker men annars dystopier och fantasy.
10. Vilken genre läser du inte så gärna? Skräck tror jag.
11. En favoritklassiker? Läser inte klassiker.
12. En bok som har överraskat dig och varför? Hm... Det får nog bli The fault in our stars av John Green. Den  förvånade mig på slutet. 
13. En bok som blev en besvikelse? Erebos, jag trodde den skulle handla om något annat spel, inte typ ett äventyrsspel.
14. Om du har en supertrist bok i din hand, läser du ut den ändå eller struntar du i den och tar en annan? Det beror på. Om folk säger att den är bra fortsätter jag för att se om den är så bra men annars så tar jag en ny bok istället.
15. Vad är det som fängslar dig i en bok? Spänningen!
16. Vad är det som får dig att lägga bort en bok? Om det inte händer så mycket.
Finns det någon bok som fått dig att…
  1. …gråta? The fault in our stars, the perks of being a wallflower
  2. …skratta högt?  Hm..
  3. …bli arg?  Erebos, på huvudkaraktären Nick, hehe.
  4. …må bra? Ingen aning. Nog efter att jag har läst en bok eller något
  5. Var läser du helst? Sängen eller datorstolen.
  6. Lånar du eller köper helst? Låna!
  7. Hur ser din bokhylla ut? Prydlig i bokstavsordning eller totalt kaos med böcker i tredubbla rader? En blandning.
  8. Din favoritbok som barn? Jag tror det var Tracy Beaker böckerna men annars kommer jag inte ihåg.
  9. Slutligen, vilket boktips vill du ge inför sommaren? Hush hush serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar